מקומונט חיפה והקריות

שומרים על איכות הסביבה מהקרקע ועד לתוצאה

קרדיט - Freepik

הגנה על איכות הסביבה הולכת ומוטמעת בתוך החיים האזרחיים בישראל. בבנייה למשל- בניה ירוקה היא המילה האחרונה בתחומי הרישוי לתהליכי בניה שונים בארץ . ניתן לומר שבמדינות אחרות המושג בנייה ירוקה הוא הרבה יותר וותיק, ולמעשה גם כאן בארץ קיימות לא מעט תקנות בתחום הבנייה הירוקה כבר משנת 2005, כאשר עם השנים נוספו עליהן עוד הרחבות ותקנות נוספות לשיפור ומיצוב הבנייה הירוקה, אבל רק בשנת 2022 קיבלו התקנות הללו תוקף מחייב ומשמעותי. במסגרת התקנות של בנייה ירוקה נכללים חומרי גלם, תהליכי בנייה וטכנולוגיות מוטמעות, שמטרתם המאוחדת של כלל הפרמטרים היא להקטין את הנזק לאיכות הסביבה ולהגן עליה כמה שאפשר, כדי לאפשר לנו לבנות באופן שאינו פוגע בקיימות הסביבתית במעגל השטח הקרוב לבנייה וזה המרוחק ממנה. אבל איכות הסביבה אינה מתחילה רק ממה שמעל לפני הקרקע.

זיהומי קרקע

סקר קרקע הוא אחד מתהליכי חובה שלפעמים מטילים גורמי אכיפה על בעלי מבנים, מפעלים ושטחי קרקע ונכסים שונים. המטרה היא לגלות זיהומי קרקע שמכילה האדמה מתחתינו, כמובן כאשר קיים חשד לכך. המדינה לא תבקש להפוך את כל אדמות הארץ ולבדוק אותן במעבדה, אבל במידה וקיים או מתעורר חשש לזיהום קרקע, יש לבצע בדרך כלל בדיקה היסטורית ולאחריה במרבית המקרים תהיה הדרישה לביצוע סקר קרקע. ביצוע סקר קרקע הוא חובה המוטלת על בעלי הקרקע המדוברת, כאשר הוא זקוק לשם כך לחברת ביצוע בתחום איכות הסביבה, המאושרת ומנוסה בתחום הרלוונטי. במידה ובדיקת סקר הקרקע תעלה תמונת מצב בעייתית, יהיו המלצות המשך לטיפול והפחתת חומרת הזיהום במקום. למסמך שמנפיקים גורמי הניהול של בדיקת סקר קרקע, יש תוקף חוקי מסוים והוא מאפשר לכם כבעלי המקום להמשיך לתחזק אותו באופן שישפר את מצב הקרקע.

בדיקה הידרולוגית

רוצים לשמוע עוד משהו? בדיקה הידרולוגית היא בדיקת סקר שנועדה כדי שנדע לנהל נכון את מאגרי המייל, בדגש על זרימות מים עיליות, כמו מי גשמים, מי שפכים ועוד. יועץ הידרולוגיה מבצע את הבדיקה שנדרשת לעיתים על ידי גורמי ניהול שונים במערכות אכיפה או רישוי מקומיות, מתוך מטרה להגביר את רמת איכות הסביבה, ולמנוע נזקים עתידיים לקרקע או לסביבה בכללותה, עקב הזרמות מים עיליות שאינן תקינות ומדויקות. בדיקה הידרולוגית כולל סקירה מעמיקה של מי התהום ושאר מקורות המים השונים באזור, והגשת דוח מקיף. EOS שירותי התייעלות סביבתית מציעים את מגוון השירותים לבנייה ולמפעל כדי לעמוד בדרישות החוק ולהגן על הסביבה.