מקומונט חיפה והקריות

עומדים לפני חקירה? חפשו עורך דין שילווה אתכם

קרדיט - Pixabay

במיוחד אנשים נורמטיביים ללא עבר פלילי הנקלעים למצב בו הם חשודים בעבירה ומזומנים לחקירה עושים טעות פטאלית וניגשים לחקירה ללא התייעצות קודם עם עורך דין פלילי מומלץ ובעל ניסיון בתחום. זוהי טעות כיוון שלחוקרי המשטרה יש את השיטות והכלים שלהם כדי להוכיח שלאדם יש חשד סביר בביצוע העבירה ויש מקום להגיש כתב אישום נגדו. נחקרים רבים לא מודעים לכך שגם לדבריהם בהפסקה בין חקירה לחקירה יש משמעות ופעמים רבות דווקא דברים שנאמרים באופן לא רשמי מחוץ לחדר החקירות הם אלה שמביאים בסוף להפללה. לכן, אל תהיו שאננים. חפשו עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בסוג העבירה עליו מדובר שינחה אתכם כיצד לנהוג בחקירה, מה לומר וממה להימנע.

מה ההבדל בין צו הגנה לצו למניעת הטרדה מאיימת?

ישנו דמיון רב בין שני סוגי הצווים. שניהם נועדו לשמירה על ביטחונו של אדם מסוים וגם על תחושת הביטחון והשלווה שלו. עם זאת, ישנו גם הבדל. בקשה לצו הגנה מוגשת בד”כ   ע”י אדם שחש מאוים מבן משפחתו. פעמים רבות זו אישה שמבקשת להוציא צו זה כנגד בעלה, למשל כאשר היא חשה מאוימת במהלך הגירושין או לקראת הגשת תביעת גירושין. עקב כך צו זה מוצא בעקבות הוראת בית המשפט לענייני משפחה. צו למניעת הטרדה מאיימת אינו קשור בהכרח לענייני משפחה. בשנת 2001 נחקק חוק למניעת הטרדה מאיימת שמכוחו ניתן להוציא צו זה. את הצו ניתן לבקש להוציא כנגד כל  אדם הפוגע בפרטיות, בשלווה, בביטחון וגם בשמו הטוב או ברכושו של אדם אחר.

תפקידיו של עורך דין פלילי

כאשר מדובר על עורך דין פלילי, לרוב התמונה שצצה היא של עורך דין לבוש גלימה המגן על נאשם בבית המשפט. אמנם זהו תפקיד מרכזי אותו ממלא עורך דין פלילי אך עבודתו מתחילה הרבה קודם. אם אתם גרים באזור המרכז ונעצרתם בחשד לעבירה, מומלץ לחפש עורך דין פלילי תל אביב כבר בשלב הזה. הוא יוכל לסייע בשחרור ממעצר שהמשטרה ביקשה להאריכו או לפחות להביא להקלה בתנאים. חשוב להתייעץ עם עורך הדין לפני חקירה כדי להגדיל את הסיכויים לסגירת התיק כבר בשלב זה. תפקיד נוסף של עורך דין פלילי הוא להנחות את מרשו כיצד לנהוג בשימוע לפני הגשת כתב אישום ואף לייצג אותו בשלב זה. אם הוחלט על הגשת כתב אישום, לעיתים יצליח עורך הדין להביא להסדר טיעון ולסגירת הדברים מחוץ לבית המשפט. רק אם הדבר לא צלח או שהנאשם לא מעוניין בהסדר זה ייצג עורך הדין את הנאשם בבית המשפט.

עו”ד רונן בנדל מתמחה במשפט הפלילי וייצג חשודים ונאשמים רבים בהצלחה גם במצבים מורכבים ולקח חלק בתיקים מתוקשרים. מוזמנים ליצור קשר.