מקומונט חיפה והקריות

סיפור הזהות הישראלית מקבל העשרה

קרדיט - Freepik

כבר שנים רבות ישראלים שומעים סיפורים רבים על ההיסטוריה היהודית והישראלית שלנו, על עשרות שנים של מאבקי עלייה והישרדות בגולה, על ניסיונם של אחרים ששיקמו את עצמם לאחר השואה, לאחר פוגרומים, לאחר שנכלאו רק בגלל רצונם לעלות ארצה. כל הסיפורים ההרואיים והלאומיים האלה אינם רחוקים מאתנו משום שכל אחד מאתנו נושא בחובו את הסיפור שלו, של משפחתו דורות רבים לאחור. לכל סיפור ייחוד משלו ומאפיינים דומים השלובים במאפיינים הייחודיים לו, וכזהו גם סיפורה של העלייה מאתיופיה. המקום הרחוק והזר לנו מספק לנו סיפורים מרתקים על עלייה שנעשתה רובה בחשאי על מנת לא לסכן חיים ובגלל הנסיבות המסוכנות, ואחר כך גם משלימה זאת בעזרת הסיפורים על השתלבות מופלאה במרקם החברה הישראלית. יש בסיפור הזה הרבה מאוד השראה וגם נקודות אור חיוביות שיכולות לתת לכולנו לא רק ידע כי אם גם נקודות אחיזה בחיים הפרטיים שלנו. הרצאה מעשירה על סיפורה של העדה האתיופית יכולה לתת לכם נקודת מבט מעניינת על אנשים שחיים בינינו ולא תמיד זכו לספר את סיפורם. וובעלם מקונן, מאמנת אישית וסופרת, מביאה את הסיפור יחד עם השיעורים שכל אחד יכול לקחת ממנו לעצמו.

העשרה מעשית לחיים

הסיפור של העלייה מאתיופיה רלוונטי לנו כי זהו סיפור של התמודדות עם קשיים באמונה נחושה ובלתי מתפשרת, ועם הרבה מאוד התמדה עד שמגיעים ליעד המקווה. כך שבכל אחד מאתנו יש משהו שמזדהה עם הקושי הזה כי גם לנו יש קושי זה או אחר בגרסאות אישיות משלנו. מה שלומדים מעולים ממדינה רחוקה ושונה משלנו אפשר ליישם גם אצלנו, בנסיבות חיינו הנוכחיות וזהו הלקח שאפשר ליישם בשנה קשה כזאת שבה הזהות היהודית והישראלית שלנו מותקפת קשות. יש כאן סיפור על עדה שלא ויתרה ולא הפסיקה להאמין, וזה לא פחות חשוב מכל דבר אחר כדי שגם בחיים האישיים שלנו נאמץ את העקרונות האלה להצלחה.

לשמוע ממי שעשתה זאת

הסיפור הלאומי והעדתי משתלב בסיפור האישי של כל אחד מאתנו ויש לנו הרבה מאוד כלים שנוכל לקבל מסיפורי השראה כאלה. אנחנו חלק מקבוצה וכוחה של הקבוצה תמיד חזק יותר מכוחו של היחיד, ויחד אנחנו משפיעים זה על זה. כך שמי שרוצה לדעת כיצד לשאוב רעיונות להעצמה אישית ולחלץ את עצמו ממשבר, יכול לשאוב נחמה וכוחות גם מסיפור אישי וקבוצתי של מישהו אחר. וובעלם מקונן מספרת את סיפורה בדרך שנותנת לכולם כלים מצוינים לחיים שהם יכולים ליישם בעצמם.