מקומונט חיפה והקריות

סובלים מכאבים בגב התחתון או בברכיים? ואולי הם קשורים זה בזה?

קרדיט: unsplash.com

יחד, הברכיים והגב מספקים תמיכה לפעילויות כמו הליכה, ריצה, קפיצות ועוד פעולות ספורטיביות וגם יום יומיות אחרות. אחד מהאזורים הללו עלול להפעיל לחץ על השני כאשר הוא נפגע. כאבים בברכיים כמו גם כאבי גב תחתון יכולים להיגרם כתוצאה מדלקת פרקים, פציעות ויציבה לא טובה. פעילות גופנית ומשימות קבועות עשויות להיות קשות להשלמה אם יש לכם כאבים בגב התחתון, שהיא בעיה נפוצה. כפיצוי, אנשים עם כאבי גב תחתון עלולים להפעיל עומס רב יותר על הברכיים, מה שעלול לגרום לכאבים ובעיות במפרקי הברכיים. אנשים החווים כאבי ברכיים יכולים לשנות את ההליכה שלהם, אולי להוביל לאי נוחות בגב התחתון.

איזה קשר קיים בין כאבי ברכיים לכאבי גב תחתון?

כאבי גב תחתון עלולים להקשות על תנועה או אפילו הליכה נכונה. אנשים שחווים כאבים בגב תחתון יכולים להתאים את התנועות שלהם כדי לפצות על אי הנוחות שלהם. אבל התאמות אלה עשויות להפעיל עומס נוסף על הברכיים. זה עלול לגרום מדי פעם לכאבי ברכיים או להחמיר אותם. באופן דומה, כאבים בגב תחתון עשויים להיגרם כתוצאה מכאבי ברכיים אשר יכולים להיות תוצאה של קרע במניסקוס. אנשים הסובלים מכאבי ברכיים עשויים להיות פחות גמישים וניידים. נוקשות גב תחתון ואי נוחות עלולים להחמיר על ידי שרירים תפוסים שנגרמו כתוצאה מכאבי ברכיים. לדוגמה, הסיכון של אדם לפציעה ולכאבי גב תחתון גדל על ידי מתיחות בשריר הירך האחורי, מה שעלול לגרום לכאבי ברכיים. כאבי ברכיים עלולים לפעמים לגרום לצליעה או בעיות אחרות בהליכה. שינויים בהליכה יכולים גם להגביר את העומס על הגב התחתון, שעלול לגרום לכאב.

כאבי סיאטיקה- סימנים ומאפיינים

העצב הסיאטי, המווסת את השרירים ברגל התחתונה ובברך, מושפע מהמחלה המכונה סיאטיקה. לאנשים הסובלים ממחלה זו יש לעיתים קרובות חולשה או כאב לאורך רגל אחת ולרוחב הגב התחתון. תסמיני סיאטיקה יכולים להופיע בגב ולהתפשט לרגל או סביב הברך. סיאטיקה יכולה להיגרם על ידי פריצת דיסק או דלקת פרקים. כל אחד חווה כאבי גב תחתון בצורה שונה. אנשים מסוימים עשויים לסבול כאב מתמשך ועמום לאורך הגב התחתון שלהם. אנשים מסוימים עשויים לסבול מכאבי דקירות פתאומיים וחזקים לאחר נפילה או פגיעה.

טיפול מומלץ בכאבי גב וברכיים

למרות שלא ניתן לעצור את כל הגורמים לכאבי גב וברכיים, ישנן אסטרטגיות רבות להפחית את הסבירות והעוצמה של המצב. פעילות גופנית סדירה מסייעת בבניית שרירים חזקים יותר, מה שמוריד את הסיכוי לפציעות. מתיחות קבועות מפחיתות סכנות אלו ומשפרות את הגמישות. כמו כן, ניתן למזער מתח במפרקים על ידי השגה ושמירה על משקל בריא עם תמיכה בתזונה מאוזנת. ולבסוף, בין אם מרימים חפצים גדולים בעבודה או בבית, היזהרו. אבל אם אתם כבר סובלים מכאבים, אל תמשכו את זה עוד! השתמשו בבי קיור לייזר של חברת בי קיור לייזר בע”מ, כדי להיפתר מהכאבים!