מקומונט חיפה והקריות

מה צריך לכלול הסכם הגירושין ולמה לשים לב?

קרדיט - Freepik

“חוברת ההוראות” כיצד על בני זוג שמתגרש לנהוג לאחר הגירושין יכולה להתקבל בשני אופנים: בהחלטת בית המשפט לגבי כל נושא או בהסכם שהתקבל בהסכמה בהליך גישור. כשהסכם נעשה בגישור הוא מקבל לאחר מכן תוקף משפטי בבית המשפט ובתנאי שהוא כולל את כל הנושאים שיש לכלול ושהוא מנוסח היטב. אחד הנושאים החשובים הוא חלוקת רכוש בגירושין. נושא זה צריך לכלול את כל הרכוש שישנו, כשמדובר גם על קרנות פנסיה של כל אחד מבני הזוג, קופות גמל וגם נכסי קריירה ומוניטין. לכן, חשוב שהמגשר יהיה עורך דין המתמחה בגירושין ובעל ניסיון רב גם בגישור וגם בייצוג בבית המשפט.

לחסוך מחלוקות בענייני חלוקת רכוש בעזרת הסכם ממון

כאמור, הגעה להסכם מלא לגבי כל הקשור לחלוקת הרכוש אינו פשוט. לכן, זוגות רבים מעדיפים להקל על עצמם במקרה של גירושין ועורכים הסכם ממון לפני הנישואין או מעט אחריהם. הסכם ממון קובע את אופן חלוקת הרכוש, הן רכוש עתידי משותף והן רכוש שצבר כל אחד מהם אך היתה לגביו כוונת שיתוף (למשל דירה שבבעלות אחד מהם אך שניהם גרים בה). לעיתים יש מצבים בהם אחד מבני הזוג מבקש לעשות ביטול הסכם ממון. הסכם ממון הוא חוזה לכל דבר ולכן הדבר אפשרי רק באישור בית המשפט וכאשר ישנן עילות ברורות המצדיקות זאת וראיות המוכיחות אותן, למשל הפעלת לחץ על הזוג או אחד מהם לחתום, אי מתן אפשרות לקרוא היטב את המסמך, כאשר ישנם שינויים דרסטיים ברכוש שצבר אחד מבני הזוג או שניהם ועוד.

מנהלים חיים משותפים ללא נישואין? דאגו להסכם מתאים ביניכם

כפי שהסכם ממון בא לקבוע את חלוקת הרכוש במקרה של גירושין אך ניתן לכלול בו נושאים נוספים הקשורים לאופן ההתנהלות הכלכלית, כך מומלץ לעשות גם בחיים משותפים ללא נישואין, כאשר הזוג נחשב לידועים בציבור. ידועים בציבור חיים חיים משותפים, מנהלים משק בית משותף ופעמים רבות גם מגדלים ילדים וזאת ללא נישואין. אמנם זהו אינו סטטוס פורמלי כמו רווק, נשוי וכו’, אך היום המדינה מקנה זכויות לידועים בציבור ובהחלט ישנו טעם גם לעריכת הסכם ביניהם הנקרא הסכם חיים משותפים. מומלץ לערוך את ההסכם בעזרת עורך דין ידועים בציבור אשר ינסח אותו היטב וגם יוודא שכל הנושאים החשובים, הן לחיים יחד והן במקרה של פרידה, יכללו בו.

משרד עו”ד אמיתי סורוצקין מתמחה בכל הקשור לדיני משפחה, כולל נושאים מורכבים, ומסייע ללקוחותיו באופן מקצועי ורגיש. מוזמנים ליצור קשר.