מקומונט חיפה והקריות

מה זה אוריגמי וכיצד הוא תורם להתפתחות היכולת המוטורית

קרדיט - Pixabay

אומנות קיפול הנייר היפנית (אוריגמי) מהווה חלק בלתי נפרד מהטקסים והמסורת היפנית. הנייר מסמל ביפן טוהר. בכל רחבי העולם אנחנו פוגשים את אומנות האוריגמי בכמה רמות. בעבור ילדים דפי אוריגמי משמשים לפיתוח כישורי מוטוריקה עדינה, חשיבה יצירתית, כושר התמדה. מחקרים הוכיחו השפעה חיובית של אוריגמי על ילדים ומבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז.

שני קיפולים בסיסיים באוריגמי

  1. קיפול עמק
  2. קיפול הר

באמצעות קיפול עמק אנחנו מייצרים צורה של האות V, קיפול הר יוצר עבורנו צורה הפוכה של הר. את ההתנסות הראשונה עם אוריגמי כדאי להתחיל עם ערכות מוכנות. חנויות יצירה אונליין מציעות ערכות בכמה דרגות קושי. נייר שמיועד עבור עבודת אוריגמי יהיה דק יותר בהשוואה אל נייר רגיל. גם המשקל של ניירות האוריגמי נמוך יותר מזה של נייר זהה סטנדרטי. התאמה מדויקת בין סוג הנייר לבין סוג היצירה חיונית.

למה דווקא ערכת אוריגמי מוכנה?

התנסות חיובית ראשונית מעוררת מוטיבציה והתמדה בכל תחום. על כן, נבחר עבור ילדים ערכה עם דפי אוריגמי מוכנים וחתוכים מראש לטובת קיפול קל ומהיר. הערכה תכלול גם הוראות פשוטות שתואמות את דרגת הקושי ואת גילאי הילדים. יש להקפיד לבצע את כל הקיפולים בהתאם להוראות, כל סטייה עלולה לשבש את התוצאה הסופית. יצירה עם דפי אוריגמי מתאימה לילדים החל מגיל 5 ועד גיל 99.

אוריגמי לילדים עם בעיות קשב וריכוז

הקושי המהותי של ילדים עם הפרעת קשב הוא ריכוז, הילדים מתקשים להישאר ממוקדים, שוכחים, מתפזרים, לא מצליחים לסיים משימות. אוריגמי מסייע בפיתוח כישורים ריכוז, הבנת הוראות, יצירתיות, זיכרון. שילוב קבוע של יצירות אוריגמי בשגרה משפר את היכולת להתמודד עם תסכולים, את כישורי המוטוריקה העדינה וגם את תחושת המסוגלות. התוצר הסופי יוכיח לילד שיש תמורה בעד המאמץ.

יתרונות של אוריגמי עבור ילדים

חנויות יצירה מציעות ערכות אוריגמי במחירים שווים לכל כיס, יש לכם הזדמנות לפעילות יצירה מהנה במחיר נגיש. יתרון נוסף של האוריגמי הוא שמירה על סביבת עבודה נקייה. דפי אוריגמי אינם מלכלכים את הידיים או את השולחן, אינם מכתימים ואינם דורשים התעסקות עם דבק. בעזרת אוריגמי הילדים לומדים להתמקד במטרה, להקשיב להוראות, להתרכז, להתמודד עם תסכולים. הילד השלים יצירת אוריגמי בעצמו? שבחו אותו על התוצר ועל ההתמדה. יש ערך רב גם לפעילויות יצירה שאתם מבצעים יחד עם הילדים וגם לאלו שהם מבצעים בעצמם, אתר ארט דיפו מציע שפע של אפשרויות לייצור יחד, להתנסות בחומרים ולפתח את כישורי המוטוריקה העדינה. עם חומרי יצירה הילדים נהנים ובו זמנית גם מתפתחים.