מקומונט חיפה והקריות

כמה דברים שחשוב לדעת על קוצר ראיה

קרדיט: pexels.com

קוצר ראיה הוא הפרעת ראיה נפוצה. מדובר על הפרעה בראיה למרחוק שנוצרת כתוצאה משינויים מבניים בגלגל העין, הקרנית או העדשה. קוצר ראיה יכול להתחיל בגיל צעיר יחסית, לרוב גילאי בית הספר, אך קוצר ראיה בגיל מבוגר יכול להביא לבעיות נוספות אשר הטיפול בהן מורכב יותר כמו היפרדות רשתית, קרטוקונוס, ניוון מקולרי ועוד. כדי למנוע התפתחות של בעיות מורכבות יותר חשוב לאדם מבוגר לשים לב למצב הראיה שלו ולבצע בדיקות ראיה מדי פעם. בדיקה ניתן לבצע אצל אופטומטריסט אך אם כבר יש מספר גבוה או בעיות קודמות בעיניים מומלץ לבצע בדיקה  גם אצל רופא עיניים.

מהם הפתרונות ללקויות שונות בראיה?

קוצר ראיה הוא בעיית הראיה הנפוצה ביותר והפתרונות המאפשרים התגברות על הבעיה הם פשוטים יחסית ומוכרים. ככל שנוספות לקוצר הראיה בעיות נוספות, מה שקורה לא מעט כשמדובר על קוצר ראיה בגיל מבוגר, כך הפתרונות מורכבים יותר. אם מדובר על קוצר ראיה בלבד, הפתרונות הם משקפיים הניתנים על פי מרשם אופטומטריסט/ רופא עיניים או לחילופין עדשות מגע. אופציה אחרת אשר רלוונטית רק החל מגיל 18 היא ניתוח להסרת משקפיים אך גם כאן חשוב לבצע בדיקות שונות על מנת לדעת האם הניתוח אכן מתאים לאותו מטופל. בעיה הפוכה לקוצר ראיה היא רוחק ראיה, בעיה בראיה מקרוב האופיינית בגילאים מבוגרים, לרוב מגיל 40 ומעלה. כאשר  ישנו קוצר ראיה וגם רוחק ראיה הפתרון הוא משקפיים או עדשות מגע מולטיפוקל. לבעיית עיוות הקרנית באופן משמעותי היוצרות צילינדר גבוה הפתרון יהיה עדשות מגע מיוחדות למצב זה או במקרי קיצון- ניתוח השתלת קרנית.

בדיקת ראיה לחידוש רישיון נהיגה בגיל מבוגר- מה חשוב לדעת

המפגש בין בדיקת ראיה לבין רישיון נהיגה יכול להיות בשני מצבים: לקראת הוצאת רישיון נהיגה, מה שקורה לרוב סביב גיל 17 או לאחר הצבא, או מגיל 65 והלאה, אז על פי חוק אדם נדרש לעבור בדיקת ראיה לצורך חידוש הרישיון מדי שנתיים. למרות שהמפגש בין בדיקת ראיה ורישיון נהיגה קורה על פי חוק רק כשאדם צעיר מאוד או מבוגר, בדיקה לאיתור קוצר ראיה בגיל מבוגר שמטרתה לוודא שהראיה שלו טובה מספיק לנהיגה כדאי לבצע גם בגילאי ביניים. בדיקה תקינה לצורך נהיגה  לא חייבת להיות מושלמת. לנהיגה ברכב פרטי מספיקה ראיה של 6/12 באחת העיניים. ברכב ציבורי נדרשת תוצאה של 6/12 בשתי העיניים. למען הבטיחות שלכם, של הנוסעים איתכם ושל המשתמשים בדרך בכלל עקבו אחר מצב העיניים.

אופטיקה אנדי היא מקום הקיים מעל 30 שנה ומציע מגוון שירותי אופטומטריה, החל מבדיקות עיניים מתקדמות כולל לנהיגה ועד הצעת פתרונות המותאמים לכל מטופל. מוזמנים ליצור קשר.