מקומונט חיפה והקריות

חשיבותה בדיקה גרפולוגית של מסמכים משפטיים

קרדיט: pexels.com

כאשר נראה מסמכים משפטיים כמו חוזים, צוואות, ייפויי כוח ועוד, ההתמקדות הישירה של רבים תהיה בתוכן המסמך. עם זאת, קיימת חשיבות רבה גם לחתימות, הנחזות על גבי המסמך. אלו הרי חתימות מחייבות, הבאות לאשר את הכתוב. בנוסף, אם במסמך משולבות שורות הכתובות ידנית או שכל המסמך נכתב בכתב יד, למלל הידני יש חשיבות מהותית. גרפולוגיה משפטית הפכה לענף שיש בו עבודה רבה. לא מעט אנשים מזייפים מסמכים באופנים שונים; משנים תאריכים, ספרות וסכומי כסף הכתובים ידנית, מוסיפים מלל, מזייפים חתימות וכד’. הידיעה האם מסמך הוא מזויף או אותנטי היא כמובן קריטית בכל שלב, החל מהשלב בו אדם שוקל האם יש מקום להגיש תביעה משפטית ועד שלב המשפט בו חוות דעתו של גרפולוג משפטי מומחה יכולה להכריע את הכף בהחלטתו של השופט. לכן, בחירת הגרפולוג שיבחן את המסמך עבורכם וייתן חוות דעת היא משמעותית.

כיצד נעשית בדיקת זיוף מסמכים וחתימות?

בדיקת זיוף מסמכים לסוגיהם או זיוף חתימות צריכה להתבצע ביסודיות ודייקנות, ועל סמך ידע תיאורטי נרחב וניסיון רב. היום שוכללו הדרכים לבצע זיופים, במיוחד כשמדובר על מסמכים דיגיטליים. ביצוע “העתק הדבק” של חתימתו המקורית של אדם ממסמך אחד שאכן חתם עליו למסמך אחר, שאין לו כל קשר אליו היא אחת הדרכים לכך. גרפולוג משפטי מומחה יוכל לאתר גם זיופים שנעשו באופן דיגיטלי, ולהוכיח את הנושא בדרכים שונות. לא פעם, צצה צוואה נוספת או מאוחרת, כאשר חלק מבני המשפחה לא היו מודעים לכזו ומופתעים מהכתוב בה. בתהליך בדיקה גרפולוגי מתגלה כי חתימת המצווה שהלך לעולמו זהה, קרי חופפת לחתימה מהצוואה המוקדמת. הזהות הטוטאלית, למעשה מוכיחה כי הצוואה המאוחרת מזויפת. הגרפולוג המשפטי מבצע תהליך השוואתי בין מכלול מאפייני הכתב או החתימה, הנחזים על גבי המסמך שבטיעון, לבין מאפייני הכתב או החתימה, הנחזים בכתבי יד וחתימות וודאיים, קרי שאין מחלוקת לגבי העובדה כי האדם אשר לו מיוחסים כתב היד או החתימה שבמחלוקת אכן כתב אותם.

בנושאים משפטיים אל תתפשרו ופנו למומחה בתחום

ממקרים שונים שהתרחשו אפשר לראות עד כמה תוצאותיו של משפט הן קריטיות לחייו של אדם, במיוחד החלטות המבוססות על ראיות שגויות או מזויפות. לכן, אם אתם שוקלים לתבוע, כבר תבעתם או שאתם בכלל הנתבעים, אשר רוצים להוכיח שהתביעה נגדכם אינה מוצדקת, אל תתפשרו – פנו לגרפולוג מומחה בגרפולוגיה משפטית. חשוב שהגרפולוג יהיה רשום ברשימת המומחים של בתי המשפט וכזה שממונה תדיר על ידם כמומחה. מומלץ לבדוק שהגרפולוג מתמקד בענף זה, השונה מענפים אחרים בגרפולוגיה כמו ייעוץ פרטי או אבחון גרפולוגי בהקשר עסקי.

מכון בר עמית לגרפולוגיה מעניק שירותי גרפולוגיה שונים כבר מעל 20 שנה, ומתמקד בגרפולוגיה המשפטית. בר עמית מוכר בתור מומחה לכתיבת חוות דעת משפטיות, וכחלק מכך מעיד כמומחה בתחומו בבתי המשפט. מוזמנים ליצור קשר.