מקומונט חיפה והקריות

חשד לסחר בסמים: לא רק למי שחשבתם

קרדיט - Freepik

עבירות סמים נחלקות לשני סוגים עיקריים: עבירות הקשורות לאחזקת סמים: שימוש עצמי ועבירות סחר בסמים. כשמדובר על אחזקת סמים לשימוש עצמי, התייחסות החוק היא סלחנית יותר, אם כי כמובן שישנו הבדל בין אחזקת קנאביס לאחזקת סמים קשים. לעומת זאת כאשר הכמות עוברת את זו המוגדרת לשימוש עצמי, או אם נתפסתם בהפצת סם באופן כלשהו, התייחסות החוק וגם הענישה הן חמורות הרבה יותר. כאשר מדובר על סחר בסמים הדבר לא בהכרח אומר שאתם סחרי סמים הנמצאים עמוק בתוך העניין. גם מכירת סמים או אפילו חלוקה בזמן מסיבה נחשבת להפצת סם. אם אתם חשודים בעבירת סמים כלשהי, במיוחד הפצה או סחר, אל תחכו ופנו מוקדם ככל האפשר אל עורך דין עבירות סמים שינחה אתכם איך לפעול ומה לומר בזמן חקירה.

להרגיש טוב במקום העבודה: עניין שתלוי בכם ובמעסיק שלכם

תחושה טובה וסיפוק במקום העבודה הם חשובים מאוד. לרוב אדם מעביר שעות רבות במקום העבודה ולכן חשוב שהן יעברו בצורה טובה ובתחושה שהמעסיק מעריך את העבודה וגם היחס הוגן. יחס זה חשוב לא רק בהתנהלות מול העובד תוך כדי עבודה אלא גם בתמורה על עבודתו, בין אם זהו תשלום המשכורת בזמן מדי חודש ללא עיכובים, ספירה נכונה של שעות העבודה כולל שעות נוספות, מתן ימי חופש או מחלה כנדרש עפ”י חוק או מתן הזכויות הסוציאליות הנדרשות היום בכל עבודה, כולל עבודות זמניות או עבודות לצעירים וסטודנטים. יש לזכור שיחסי הכוחות בין עובד למעסיק אינם שוויוניים ולכן בחרו בכל הקשור לתחום דיני עבודה עורך דין שיש לו ניסיון רב בתחום ויוכל לייצג אתכם היטב גם מול חברה שיש לה סוללת עורכי דין.

הגעתם לעבודה וגיליתם שדברים השתנו לרעה? אל תפעלו לבד

כל עוד אתם עובדים במקום העבודה ומועסקים בו, השינויים במשרה, בתפקיד או בגובה המשכורת אמורים להיות בכיוון אחד: כלפי מעלה, אלא אם כן אתם אלה שביקשתם לעבור למשרה חלקית. בכל מקרה, גם שינוי בהיקף המשרה לא אמור להוריד אתכם לתפקיד פחות בכיר או להביא לשינוי במשכורת מלבד בעקבות השינוי במספר השעות. אם המעסיק פועל באיזשהו אופן שנראה כמו הרעת תנאים בעבודה אל תוותרו. אמנם יחסי הכוחות ביניכם לבין המעסיק אינם שווים, אך דווקא בשל כך החוק עומד לצידכם וישנו קובץ שלם של חוקים העוסקים בזכויותיו של העובד ובחובותיו של המעסיק כלפיו (בעיקר, גם לעובד יש חובות כלפי מעסיק), כולל העובדה שמעסיק אינו יכול להרע את תנאי העבודה.

עו”ד פאתן חורי סבאג מתמחה במשפט הפלילי ובדיני עבודה. היא מייצגת את לקוחותיה בנחישות ומקצועיות. מוזמנים ליצור קשר.