מקומונט חיפה והקריות

בקשה לגירושין בהסכמה – לבד או עם עורך דין?

קרדיט - Freepik

הגשת בקשה לגירושין בהסכמה מאפשרת לבני זוג להיפרד תוך זמן קצר מאוד וללא עימותים מיותרים. כשעולה האופציה הזו, מצטרפת אליה גם שאלה מתבקשת: האם לעשות זאת לבד, או בעזרת עורך דין מנוסה – ובכתבה זו תמצאו תשובה מפורטת שתעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות עבורכם.

מה קובע החוק לגבי גירושין בהסכמה?

על-פי חוק, בקשות לגירושין בהסכמה מוגשות לבית דין רבני. רשאים להגיש בקשה כזו בני זוג שכבר לא מתגוררים יחד, ושיכולים להציג בפני בית הדין הסכם גירושין בעל תוקף של פסק דין (מבית משפט לענייני משפחה או מבית דין רבני). החוק מאפשר לערוך הסכם כזה גם ללא נוכחות עורך דין, בדיוק כפי שלא חובה לפנות אל עורך דין לענייני צוואה כדי להכין מסמך כזה. יחד עם זאת, גם כשיש הסכמות בין בני הזוג כדאי כן לפנות אל עורך דין לענייני משפחה בדרום, על-מנת לקבל חוות דעת מקצועית.

גישור ופישור כדי למנוע קונפליקטים בהווה

סיבה אחת להמלצה לפנייה לעורך דין גם כשבני זוג מחליטים על גירושין בהסכמה היא למנוע קונפליקטים מיותרים שעלולים לחבל בניסיון להיפרד באופן מכבד. גם כשיש הכרה הדדית בצורך לסיים את הנישואין, עדיין ייתכנו רגשות מורכבים, ולכן גם חילוקי דעות לכאורה חסרי משמעות עלולים להפוך לסכסוך. עורך דין מנוסה יגשר ויפשר, ואפילו יזהה מראש כל מוקש אפשרי שימנע את השלמת ההליך ברוח טובה וללא עיכובים.

שמירה על כל האינטרסים החשובים גם בעתיד

סיבה נוספת להמלצה על קבלת עזרה מצד עורך דין לענייני משפחה בדרום לטובת הסכם גירושין מדויק, בדרך להגשת בקשה לגירושין בהסכמה, היא החובה לוודא שגם בעתיד יישמרו כל האינטרסים החשובים לכם. הסכם גירושין טוב כולל התייחסות גם לאופן גידול הילדים בהמשך הדרך, גובה המזונות, זמני שהות כמובן ועוד – וללא עורך דין מיומן אתם עלולים לפספס סוגיות שכרגע לא רלוונטיות אבל בעתיד כן יכולות להשפיע על איכות החיים שלכם.

אלינה ספיר היא עורכת דין ומגשרת בעלת ניסיון רב בהובלת הליכי גירושין וביצירת הסכמים מאוזנים, מפורטים, מדויקים ומועילים מאוד.